Služby ICT infrastruktury

ČD-T zajišťuje servisní zásahy po celém území České republiky 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Servis je garantován SLA podmínkami. Dále nabízíme podrobnou strukturovanou evidenci infrastruktury a navázaných služeb, provoz centrálních dohledových systémů a zákaznického pracoviště podpory.

Co infrastruktura zahrnuje

  • hlasové sítě
  • datové IP sítě a přenosové technologie
  • analogové i digitální radiové systémy
  • napájecí zařízení, záznamové zařízení obrazu a hlasu
  • kabelové sítě optické i metalické
  • LAN sítě

Komu je služba určena

  • dopravní společnosti
  • velké a střední společnosti podnikající v různých oborech
  • developerské společnosti
  • státní správa

 

Údržba infrastruktury

Služba zahrnuje vykonávání pravidelných úkonů na zařízeních, které vedou ke zvýšení jejich spolehlivosti a udržení provozuschopnosti. Rozsah těchto úkonů předepisuje či doporučuje přímo výrobce, nebo obecně vyplývá ze zkušeností z provozu daných zařízení.

 

Parametry služby

  • přezkoušení funkčnosti zařízení, zejména síťových funkcí
  • vizuální a mechanická kontrola zařízení, vyčištění zařízení a filtrů, kontrola chlazení,  kontrola upevnění a mechanického zajištění desek, dílů a celého zařízení,
  • kontrola přívodních vodičů, kabelů, konektorů a svorkovnic
  • kontrola úplnosti zařízení včetně evidenčních a dokumentačních údajů
  • měření, nastavení a kontrola konfigurace provozních parametrů zařízení, korekce na předepsané hodnoty
  • kontrola napájení zařízení
  • pravidelné vykonávání revizní činnosti včetně vystavení protokolů
  • pravidelné zálohování konfigurace zařízení a kontrola provedení automatického zálohování konfigurace zařízení 
  • pravidelné zálohování dat a kontrola provedení automatického zálohování dat 
  • pravidelná kontrola verzí a aktualizací softwaru a firmwaru zařízení a systému 
  • ověření dostupnosti služby
  • elektronická evidence údržby, reporting služby

Technologické pokrytí údržby

  • datové sítě LAN, MAN a WAN (síťové prvky Cisco, Nokia, Huawei, Mikrotik) 
  • telefonní sítě – samostatné PBX nebo sítě PBX (ústředny Ericsson, Siemens, TTC,2N apod.) 
  • přenosové systémy SDH 
  • radiové sítě digitální i analogové
  • kabely metalické i optické (místní, dálkové, úložné, závěsné)
  • místní rozvody (strukturované kabeláže do cat. 6)
  • signalizační a monitorovací zařízení (EZS, EPS, kamerové systémy)
  • informační zařízení, bezdrátové a místní rozhlasy, audiovizuální systémy
  • zařízení pro záznam obrazu, hlasu a zpráv
  • napájecí systémy 48V DC, 230/400V AC, záložní zdroje
  • technologické prostory včetně racků, rozvodů, klimatizací a zhášecích system

Hlavní výhody

  • know-how uvedených technologií a technologických celků
  • předcházení vážným závadám na zařízeních 
  • spolehlivost
  • outsourcing pomocných činností
  • celorepubliková působnost

Servis infrastruktury

Služba zahrnuje nepravidelné zásahy, které jsou vyvolané poruchou nebo k nimž dochází na základě požadavků zákazníka, jenž si přeje změnu na vlastní ICT infrastruktuře. Servis poskytujeme pro vlastní implementované projekty i technologie dodané třetí stranou.

 

Parametry služby

  • odstranění poruchy, případně obnova funkčnosti zařízení nouzovým způsobem s následným definitivním odstraněním poruchy v nejkratším možném termínu
  • přezkoušení funkčnosti zařízení
  • změny nastavení konfigurace HW nebo SW dle požadavků zákazníka
  • garance SLA (definování doby do zahájení odstraňování poruchy a odstranění poruchy, doby do provizorního či definitivního zprovoznění)
  • reporting servisních zásahů s možností prezentace na zákaznickém portálu

Technologické pokrytí servisu

  • datové sítě LAN, MAN a WAN (síťové prvky Cisco, Nokia, Huawei, Mikrotik) 
  • telefonní sítě – samostatné PBX nebo sítě PBX (ústředny Ericsson, Siemens, TTC, 2N apod.) 
  • přenosové systémy SDH
  • radiové sítě digitální i analogové
  • kabely metalické i optické (místní, dálkové, úložné, závěsné)
  • místní rozvody (strukturované kabeláže cat. 5, cat. 6, cat. 7)
  • signalizační a monitorovací zařízení (EZS, EPS, kamerové systémy)
  • informační zařízení, bezdrátové a místní rozhlasy, audiovizuální systémy
  • zařízení pro záznam obrazu, hlasu a zpráv
  • napájecí systémy 48V DC, 230/400V AC, záložní zdroje
  • technologické prostory včetně racků, rozvodů, klimatizací a zhášecích systémů

Hlavní výhody

  • know-how uvedených technologií a technologických celků
  • přenesení servisních nákladů na poskytovatele služby 
  • snížení personálních nákladů u zákazníka
  • outsourcing pomocných činností
  • celorepubliková působnost

Výstavba infrastruktury

Zajišťujeme projektování a výstavbu kabelážních systémů či napájecích systémů, implementaci zabezpečovacích a kamerových systémů, přenosových, hlasových nebo datových sítí.

 

Parametry služby

  • zpracování studie proveditelnosti
  • příprava stavby
  • zpracování dokumentace projektu
  • příprava a vlastní realizace projektu
  • dodávky systémů na klíč, konfigurace systémů
  • ověřovací provoz, vyhodnocení a předání do rutinního ostrého provozu
  • zaškolení obsluhy
  • záruční provoz, záruční a pozáruční servis
  • revize systémů, pravidelné kontroly a servis
  • poradenství

Hlavní výhody

  • vyškolení a zkušení technici
  • montáže osvědčených technologií
  • spolehlivost
  • celorepubliková působnost
  • moderní zařízení
  • outsourcing pomocných činností

Provoz sítí a systémů

Provoz zákaznických sítí a systémů představuje vykonávání činností vedoucích k zajištění integrity provozu předmětných sítí a systémů, zajištění jejich konfigurací a realizaci uživatelských či zákaznických požadavků.

 

Parametry služby

  • řešení incidentů služeb poskytovaných předmětnými sítěmi nebo systémy
  • řešení bezpečnostních incidentů vzniklých při provozu předmětných sítí nebo systémů
  • konfigurace předmětných sítí a systémů zákazníka
  • realizace zákaznických a uživatelských požadavků
  • sledování a vyhodnocování nežádoucích událostí
  • poskytování informací o stavu sítí a systémů, technologických celků, samostatných zařízení, přístrojů apod.
  • kontrola licencí a jejich obnova 
  • ověřování vlivu nasazení nových aktualizací softwaru a firmwaru

Technologické pokrytí služby:

  • telefonní sítě
  • datové sítě
  • rádiové analogové sítě
  • rádiové digitální sítě
  • přenosové systémy
  • kabelové sítě optické i metalické
  • informační systémy pro veřejnost
  • signalizační a monitorovací systémy

Hlavní výhody

  • know-how uvedených technologií a technologických celků
  • přenesení provozních nákladů na poskytovatele služby
  • snížení personálních nákladů u zákazníka
  • celorepubliková působnost

Dohled ICT infrastruktury a služeb

Dohled ICT infrastruktury a služeb představuje nepřetržité sledování stavu jednotlivých prvků ICT infrastruktury, souvisejících nadřazených služeb a řešení událostí vyvolaných nežádoucími stavy infrastruktury. Služba je poskytována v režimu 24/7/365 s garantovanými SLA. Bezpečnost a kvalita dohledu je zajišťována vyškolenými techniky s potřebnými oprávněními.

Parametry služby

  • příjem incidentů poskytovaných služeb a záznam do ServiceDeskového nástroje
  • vyhodnocování událostí z monitoringu ICT infrastruktury a služeb, jejich klasifikace a záznam do ServiceDeskového nástroje
  • diagnostika a řešení událostí z monitoringu či incidentů služeb
  • dálkové odstranění příčiny poruchy (je-li toto možné)
  • aktivace expertních skupin či skupin pro lokální servisní zásahy
  • otestování funkčnosti infrastruktury po odstranění příčiny poruchy a obnovení dodávky služby
  • reporting ze ServiceDeskového nástroje
  • reporting událostí z monitorovacích nástrojů pro analýzu stavu infrastruktury

Technologické pokrytí služby

  • telefonní sítě
  • datové sítě
  • rádiové analogové sítě
  • rádiové digitální sítě
  • přenosové systémy
  • kabelové sítě optické i metalické
  • informační systémy pro veřejnost
  • signalizační a monitorovací systémy

Hlavní výhody

  • know-how provozu dohledového centra rozsáhlých sítí
  • přenesení provozních nákladů na poskytovatele služby
  • znalost implementace pokročilých monitorovacích nástrojů s funkcionalitami korelace, deduplikace a obohacování událostí z externí konfigurační databáze
  • znalost dohlížených technologií
  • technická podpora v režimu 24/7/365
  • garance SLA
  • vyškolení a zkušení technici s potřebnými oprávněními

Zákaznické centrum

Pokud budete mít jakékoliv dotazy k poskytovaným službám, vyúčtování služeb nebo budete potřebovat další informace, neváhejte kontaktovat náš helpdesk, který vám rád odpoví vaše dotazy.

Soubory ke stažení

Vyjádření k existenci sítí

Webová aplikace určená pro podání žádosti o vyjádření k existenci elektronických komunikací sítí.

Územně analytické podklady

Webová aplikace určená pro podání žádosti o vydání, prohlížení a vyzvednutí dat.

Související produkty a služby

Drážní telematika a systémy

Drážní zabezpečovací a komunikační systémy ETCS a GSM-R

Infrastruktura

Provozujeme optickou síť o délce více než 3 500 km