Výzkumný ústav železniční bude využívat rychlejší a lépe zabezpečené datové služby. Nové řešení poskytuje ČD - Telematika

Výzkumný ústav železniční (VÚŽ) získává výrazně rychlejší a lépe zabezpečené datové propojení svých jednotlivých pracovišť. ČD - Telematika totiž v těchto dnech dokončuje pro VÚŽ implementaci řešení, které zajistí kompletní propojení jednotlivých poboček s centrálou s celkovou kapacitou 1 Gbps. Zlepšení služeb včetně internetového připojení brzy ocení také zákazníci VÚŽ, kteří využívají testovací okruh ve Zkušebním centru Velim. Na návrhu řešení se podílel i samotný VÚŽ.

„Výzkumný ústav železniční je velmi prestižní zákazník a na jeho zkušebním okruhu ve Velimi se s našimi službami setkávají i nejvýznamnější světoví hráči v oblasti výroby kolejových vozidel,“ vysvětluje Peter Hudák, ředitel úseku obchod a marketing z ČD - Telematiky. „I když se v posledních letech naše společnost zaměřuje stále více i na nové segmenty, jako je například IoT, poskytování služeb na železnici je pro nás tradiční a zůstává velmi důležitou aktivitou,“ dodává.

Řešení od ČD - Telematiky poskytne mnohem rychlejší a zabezpečenější propojení jednotlivých lokalit VÚŽ, tedy centrály v Praze, tří regionálních pracovišť v Plzni, Brně a Mostech u Jablunkova a Zkušebního centra ve Velimi. V rámci nového řešení zajišťuje ČD - Telematika pro výzkumný ústav i službu veřejného internetu, která bude kapacitně dostatečně dimenzovaná a umožní kvalitativně nesrovnatelné internetové připojení, jež využijí především zákazníci VÚŽ na jeho testovacím okruhu Zkušebního centra ve Velimi. U veškerých služeb ČD - Telematika garantuje jejich úroveň, poskytuje je totiž v režimu SLA.

Další součástí projektu je zajištění přístupu do intranetu Správy dopravní železniční cesty (SŽDC).

ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.