Pražský dopravní podnik získal pro své metro zmodernizovaný špičkově vybavený měřící vůz

Dopravní podnik hlavního města Prahy získal špičkově vybavený měřící vůz pro kontrolu kolejí v pražském metru. Jedná se o vůz MV Plasser & Theurer typ EM 50, který po 15 letech provozu kompletně zmodernizovala společnost ČD - Telematika, když ho vybavila nejmodernějšími technologiemi pro měření geometrických parametrů koleje (GPK). Tento vůz, který představuje generační skok v možnostech měření geometrických parametrů koleje, byl zákazníkovi předán v pátek 21. září 2018 s měsíčním předstihem. Provedený kompletní technologický upgrade měřícího vozu přispěje k ještě větší bezpečnosti provozu metra i jeho pasažérů.

Rozsáhlý technologický upgrade měřícího vozu v sobě zahrnoval náhradu hlavního počítače s operačním systémem a kompletní výměnu hardwaru i softwaru pro měření GPK. Vůz měří parametry jako je například profil trati, vlnkovitost kolejnic, kolejnicový profil, ojetí kolejnic a převýšení koleje. V rámci výměny hardwaru a softwaru pro měření GPK byla osazena nová jednotka IMU (Inerciální měřící jednotka), jednotka GMS pro měření rozchodu, počítačový systém a anténa pro příjem GPS. Instalovaný inerciální navigační systém pro měření geometrie koleje je nejmodernějším měřicím systémem určeným pro měření geometrických parametrů koleje i při vysokých rychlostech. Upgrade doznal i systém měření přívodní kolejnice.

Součástí modernizace je také dodávka přenosného laserového bezkontaktního profilometru CALIPRI určeného k měření profilů kol železničních vozidel, kolejnic a prvků výhybek nebo brzdových kotoučů. Další měřící přenosné zařízení je určené pro měření vlnkovitosti trati. Předností použitého systému RAILSTRAIGHST je možnost provedení kontrolního měření ihned po opravě trati.

Kompletně technologicky zmodernizovaný měřící vůz MV Plasser & Theurer typ EM 50 představuje generační skok v možnostech měření geometrických parametrů koleje. Splňuje tak neustále se zvyšující se požadavky na měřící technologie a jejich přesnost.