Dvě třetiny pracovníků ČD - Telematiky nachází rovnováhu mezi svým pracovním a osobním životem

Spokojenost v oblastech pracovního života mezi zaměstnanci ČD - Telematiky roste. Oproti stavu v roce 2015 došlo k nárůstu o 2 až 9 % ve všech zkoumaných parametrech. Tři nejlépe hodnocené oblasti jsou kategorie přímý nadřízený, pracovní úkoly a rovnováha pracovního a soukromého života. Vůbec nejcennější je výsledek v oblasti tzv. work life balance, tedy jakési rovnováhy či harmonie mezi pracovním a osobním životem, kterou potvrdilo 64 % respondentů z ČD - Telematiky, průměr u ostatních firem je přitom jen 55 %. Vyplývá to z výzkumu renomované mezinárodní společnosti Aon Hewitt, který proběhl na jaře letošního roku mezi 165 významnými zaměstnavateli v České republice.

„Na vyváženost pracovního a osobního života našich zaměstnanců klademe velký důraz a jsem ráda, že nejnovější průzkum potvrdil správnost zvoleného přístupu, který naši lidé oceňují, a který jim umožňuje dosáhnout tolik žádoucí rovnováhy,“ zdůrazňuje Lenka Řemelková, ředitelka úseku Personální a komunikace v ČD - Telematice. „Těší nás i výborné výsledky v kategorii přímý nadřízený a pracovní úkoly – ty patřily opět mezi nejvýše hodnocené. Máme sice stále co zlepšovat, ale nárůst hodnocení ve všech oblastech o 2 až 9 % oproti výzkumu z roku 2015 ukazuje, že se nám zlepšování daří,“ dodává L. Řemelková.

O průzkum byl mezi zaměstnanci firmy velký zájem, neboť celková návratnost dotazníků dosáhla vysokých 70 %. Na 40 % zaměstnanců poskytlo i otevřené komentáře, ve kterých nejvíce oceňovali přátelské prostředí, stabilitu společnosti, rozmanitost úkolů i svobodu rozhodování při řešení úkolů, pružnou pracovní dobu a různé benefity.

Pozoruhodně nízký je naopak rozdíl v názorech zaměstnanců a vedení, který dosahuje pouhých 7 %, což je výrazně pod českým průměrem 28 %. Analýza těchto rozdílů ukazuje, zda vrcholové vedení a zaměstnanci mají stejné vnímání reality ve společnosti. Je žádoucí, aby rozdíl v názorech byl co nejmenší. Na 74 % zaměstnanců ČD - Telematiky hodnotí svou firmu jako ekologicky a společensky zodpovědnou, přičemž průměr v České republice je 67 %.