Úvod » Aktuality » Tiskové zprávy

Železnice získá nový technický pasport infrastruktury. Systémové řešení navrhne a dodá ČD - Telematika

Správa dopravní železniční cesty (SŽDC) bude mít nový technický pasport infrastruktury (TPI) jehož součástí je i pasport železničního svršku. Výběrové řízení na zakázku „Realizace řešení Technického pasportu infrastruktury včetně zpracování Pasportu železničního svršku“ vyhrála společnost ČD - Telematika.

„Dodávka a implementace řešení technického pasportu infrastruktury pro SŽDC je další významnou zakázkou, pro našeho významného zákazníka SŽDC,“ uvádí Miroslav Řezníček, předseda představenstva ČD - Telematiky. „Věřím, že i díky tomuto projektu upevníme naši pozici silného dodavatele v oblasti ICT, a to prostřednictvím výstavby stabilního unifikovaného podnikového systému na principech architektury orientované na poskytování služeb, který nahradí stávající systém,“ dodává Miroslav Řezníček. SŽDC požaduje vybudování unifikovaného podnikového informačního systému s architekturou orientovanou především na poskytování služeb. Mezi základní požadované vlastnosti nového systému TPI patří jeho otevřenost, flexibilita, robustnost, modularita a škálovatelnost. Zadavatel bude nezávislý na dodavateli díky otevřeným zdrojovým kódům systému. Architektura celého řešení je navržená jako otevřená pro stávající i budoucí dodavatele aplikací a služeb. Tato otevřenost mj. umožní budoucí vývoj, nasazení, správu a integraci služeb a také dovolí převádět postupně původní technologie na technologie nové generace a ty následně implementovat do systému TPI.

Předmětem zakázky pro SŽDC je i implementace dodaného řešení TPI a jeho dvouletá provozní podpora. Tento nový systému bude mj. napojen na mapový portál DPM (digitální přehledová mapa SŽDC) a na topologické schéma kolejí SŽDC. Řešení také umožní automatizovaný příjem potřebných dat ze systému SAP. Systém bude podle plánu plně implementován do konce srpna 2020 a podpora provozu je zajištěná do konce srpna 2022.

ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.

Odběr novinek

vytisknout stránku