Úvod » Aktuality » Tiskové zprávy

ČDT-ANTIDDOS - praktické zkušenosti zákazníků

Četnost a intenzita DDoS (Distributed Denial of Service) útoků nepolevuje. Vyplývá to ze zkušeností společnosti ČD - Telematika, která poskytuje službu ČDT-ANTIDDOS, díky níž ochránila již několik svých zákazníků.

„Herní hostingové firmy jsou vystaveny DDoS útokům velmi často. Myslím, že různé druhy útoků jsou na nás vedeny každý den,“ říká Josef Škoda, spolumajitel společnosti Hicoria, která se specializuje na hosting herních serverů. „Vyzkoušeli jsme celou řadu variant připojení a zabezpečení. Nakonec jsme zjistili, že nejlepší ochranu proti DDoS útokům nám zabezpečí služba ČDT-ANTIDDOS poskytovaná společností ČD - Telematika,“ zdůrazňuje Škoda.

Pro toto řešení se Hicoria rozhodla podle výsledků vlastních testů i na základě ohlasů z trhu, kdy kvalitu této služby vyzdvihovali i zástupci telekomunikačních firem působících v České republice.

Společnost Hicoria nejprve používala připojení k internetu prostřednictvím lokálních poskytovatelů. V případě silnějších DDoS útoků však docházelo ke ztrátě spojení a nedostupnosti serverů. Dalším pokusem, jak zabezpečit servery proti DDoS útokům, bylo pořízení vlastního okruhu včetně konektivity od jednoho z velkých operátorů. Po nějakém čase však opět začalo docházet k výpadkům spojení. Podle provedené analýzy byla firma terčem specifických DDoS útoků zhruba každých 10 minut.

Společnost se tedy rozhodla začít využívat služeb datového centra se službou ochrany proti DDoS útokům. Nicméně zhruba měsíc po spuštění takového provozu opět začalo docházet k problémům se spojením. „Několikrát se nám stalo, že jsme zůstali zcela nedostupní,“ podtrhuje Škoda. „Navíc anti-DDoS ochranu zajišťovala externí firma, a tak bylo v případě útoků velmi problematické dopátrat se podrobnějších informací,“ pokračuje.

Konečným řešením se nakonec ukázalo využití služby ČDT-ANTIDDOS společnosti ČD - Telematika. „Nabídka ČD - Telematiky splnila všechna naše kritéria a důležité je i to, že se o naši firmu stará jeden její konkrétní zaměstnanec, na kterého se můžeme kdykoliv obrátit a který naši firmu už dobře zná. To šetří často velmi drahocenný čas, protože nemusíme vysvětlovat, kdo jsme a co se děje,“ uzavírá Škoda. Hicoria využívá i služeb datového centra ČD - Telematiky, kdy vedení společnosti oceňuje zejména skutečnost, že provozovatel datového centra poskytuje anti-DDoS ochranu přímo ve vlastní režii.

ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost.

Odběr novinek

vytisknout stránku